Vår!


Nu vill jag påstå att våren är här!
Solen skiner och människor knatar runt i
vårjackor och ler.

Imorgon ska jag agera Svenska och SO-lärare för en
årskurs åtta, hormonstinna 13åringar!
Det ska bli otroligt spännande!

Dåligt med Göteborg?

Varför kan inte människor vänta tills man har gått
av bussen eller spårvagnen innan man går på?
Jag som trodde att göteborgare var mer uppmärksamma
och väluppfostrade än stockholmare som lever i sin egna värld!

Jag kommer dessutom bli expert på danska!
Jag har fått ner min dvd-spelare, men glömde såklart dosan till den. (Stockholmssyndromet)
Det innebär att de flesta filmer jag ser på är textade på danska,
oftast läser jag inte texten och när jag väl har börjat så kan jag inte
sluta för att det är så roliga ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0