Vackra ord

Komplimanger är faktiskt något otroligt underskattat!

Fina ord från främlingar kan definitivt göra ens dag.

Idag när jag, i vanlig ordning, satt på ett Café här i Göteborg
och läste i Aaron Antonovsky's "Hälsans mysterium" (kurslitteratur)
kommer det fram en man .. tanken att han ska ragga på mig 
känns inte så tilltalande, och jag frågar mig själv hur jag ska ta
mig ur detta på snyggast sätt.

"Ursäkta, jag ville bara säga att min flickvän tycker att
du är väldigt fin att titta på."

VA?!

"haha, ehm, tack?! Du får hälsa henne och tacka från mig då .. "

Självklart gick tanken att han inte alls har någon flickvän utan
bara ville ge mig en komplimang på ett smidigt sätt - men jag hade fel.
Där gick han iväg med en söt brunhårig tjej ..



Jag har den senaste veckan fått frågan om skillnaden mellan Stockholm & Göteborg ..
Jag vet inte om det finns någon, mer än att jag kan tycka att Stockholm är lite vackrare.
Det som är bra med Göteborg är dock att i princip alla cafén har gratis påtår på kaffet,
det tycker en fattig student om.



Sex dagar till Stockholm!




Kommentarer
Postat av: Tove

Har tänkt på det vid ngt tidigare inlägg också men glömde skriva det - verkar som vi läser en del liknande saker. Antonovsky har det pratats om sen i september när jag började på KI. På nästa kurs tror jag den är med som kurslitteratur så om du inte har lånat din på bibblan lånar jag den gärna av dig sen. ;)

2009-03-06 @ 20:47:09
URL: http://snovas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0