Midsommarbarn/fylleliggs-barn/berusat kärleksbarn?


Sitter och lyssnar på radion samtidigt som jag försöker
pluggar idrottshistoria, vilket inte är speciellt roligt!

Programledaren slänger ur sig att de som är födda i
slutet av Mars är sk midsommarbarn.
Tanken har faktiskt aldrig slagit mig,
att jag skulle blivit gjord i ett fylleslag ..
Mamma?
Pappa?

Jag tror att jag är ett fint kärleksbarn som kom till under
ett vackert berusat rus - i sommarsolnedgången.



Ett fenomen bland Göteborgs unga är att ha flera
hårsnoddar runt benen, minst ett tiotal som sitter
runt smalbenen - ovanpå byxorna!
De pyntar inte bara sina byxor med hårsnoddar,
det ska även sitta en snusnäsduk bunden runt
smalbenet. Kan det stå för något gängmedlemskap?
Jag förstår hursomhelst inte vare sig det snygga eller
det häftiga med detta.

Men sådana inneprylar har ju funnits hur länge som helst,
och det är faktiskt väldigt sällan som det är något snyggt.


   

Kommentarer
Postat av: Carms

Fy for Savann byxor, kommer du ihag nar vi hade sanna pa Hogstadiet?? :S

KRAM

2009-03-23 @ 10:10:48
Postat av: Tove

Haha, men du prickade iaf inte 22/3 som jag har hört ska vara Sveriges vanligaste födelsedag. Skrev ett inlägg om det igår.

2009-03-23 @ 13:37:00
URL: http://snovas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0