Intervju

Om 3 dagar ska jag på min första anställningsintervju
här i Göteborg, och min andra i hela mitt liv.

Den första var på Lundaskolan för ett par år sedan,
med folk som jag har träffat förut.
Det var inga konstigheter med det, tror inte att jag sa
något som var så spektakulärt - men jag kände barnen i klassen
sedan innan och även en del av arbetskamraterna vilket nog ledde
till att jag fick jobbet.

Nu ska jag på en riktig anställningsintervju med en kvinna jag aldrig
har träffat, hon heter dessutom Britt (läskigt!) och drog en vägbeskrivning trots att jag stod
på spårvagnen och sa att jag inte hade någon aning om hur man kom dit.
Jag förstod desto mindre efter vägbeskrivningen, men lyckades skriva
ner adressen med min gula överstrykningspenna över min engelska
text om hälsa. Klara kommer att vara vilse i Partille ...

Vad är det för jobb då?
Jag ska förhoppningsvis få jobba med ett fantastiskt barn med handikapp.
Det vill säga, arbeta i en familj som avlösare. Jag ska få göra massa roliga
saker med ett barn som har så mycket kärlek inom sig. Det ska bli grymt!


Jag saknar de barnen som jag kom närmast under de senaste 2 åren; Oskar & Klara!

Fantastiska individer!




Kommentarer
Postat av: Towa

Lycka till med arbetsintervjun =)

2009-03-02 @ 18:57:34
URL: http://www.towalindberg.se
Postat av: Tove

Hur gick det? Jobb och lya, tycker det låter som om Lovisa får vara fasterlös ett tag till tyvärr. Men kul för dig såklart, grattis till lgh!

2009-03-06 @ 00:09:30
URL: http://snovas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0