bäst

Om man får höra att man är mycket bättre än den andra
vikarien som var så nervös så att han stammade
samt att
en kille i klassen tänker gå till rektorn och säga att jag borde
få fast anställning på skolan,
då tror jag att ens arbete har gått
hem ganska bra hos eleverna.
Det är lätt att vara den "sköna roliga vikarien" i en årskurs 8,
det svåra är att se till att man samtidigt får respekt och att eleverna
gör det de ska under lektionerna. Jag lyckades ganska bra med det med.

Nästa vecka ska jag tillbaka,
på tisdag ska jag ha årskurs 2 och årskurs 9
i Idrott samt årskurs 4 i Svenska.
Då detta är en muslimsk skola så har flickorna
idrott för sig, och killarna för sig.
Ingenting som jag strävar efter som blivande idrottslärare,
men jag antar att man får respektera att det är så i vissa religioner.

Det är väldigt intressant att se hur det funkar i en skola
som har en muslimsk inriktning.
Klockan 13 varje dag har de t.ex. bön - jag missade den idag,
men nästa vecka så får jag kanske kika in i deras moské ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0