Vikthysteri


Det är som vanligt fruktansvärt mycket vikthysteri i media.
När man jobbar med barn så ser man hur media smittar av
sig även på dessa små barn, det är otroligt hemskt.

I min första kurs i höstas så skrev jag ett arbete om skolbarnens
hälsa, eller snarare ohälsa. Dagens elever mår inte speciellt bra,
varken psykiskt eller fysiskt. Och jag lägger en stor skuld på media.

Hursomhelst, problemet för mig ligger inte hos media.
Jag har tyvärr gått ner 7 kg de senaste tre månaderna,
det är inget jag har försökt göra utan det handlar om att jag insett
att jag antagligen är glutenallergiker och inte riktigt lärt mig hur
och vad jag kan äta än. Och då jag inte äter mjöl längre, i samma mängd,
så försvinner ju massa kilon.

Ska man lita på BMI och huruvida man är underviktig eller ej,
så ligger jag tyvärr på gränsen just nu.
Mycket negativt har följt med min viktnedgång, och framförallt
handlar det om min trötthet och min energi som inte riktigt
är där på samma sätt som innan .

Det är nog dags för mig att hitta någon bok om mat
som man kan äta när man är glutenallergiker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0