Jag - kärleksrådgivare?



När det kommer till kärlek och relationer har jag fått stå ut med

det mesta som går att stå ut med.


Jag har blivit bedragen, sviken, stalkad & ignorerad.
Jag har fått förståelse, stöd och hot/varningar från gamla exflickvänner (deras).
Jag har haft fantastiska relationer, skrämmande upplevelser och jobbiga händelser.
Jag har dejtat/hängt med träningsfreaks, fotbollsspelare, rocksnubbar, skatare, äldre, yngre,
killar med problem
osv ..

Idag fick jag ett samtal från en vän, på uppdrag från en vän till henne som hade lite strul med
en man hon tycker om.
För ett par år sedan skulle jag hatat det där samtalet,
när någon vill ha hjälp med sina relationer. Då var jag fruktansvärt osäker på allt som
hade med kärlek och relationer att göra.
Men idag så tycker jag att det är intressant. Inte alltid kul - men utvecklande.

Jag tror att jag har fått uppleva de flesta sorter, även om jag inser att ingen är den andra lik.
Men jag tar mig friheten att generalisera alla dessa män iallafall.

Jag är inte redo för en relation just nu - men jag vill jättegärna träffa dig ofta och ha massa sex med dig.

Det går lite för fort - trots att vi har setts i snart 4 månader utan att man ens har nämnt ordet förhållande innan.

Jag vet inte hur jag känner för dig - jag vill inte ha dig men vill ändå träffa dig, tills jag träffat någon som jag vill ha.

Man får höra dom så många gånger, och man använder dom alldeles för många gånger själv.

Alla dessa spel är helt värdelösa, men till slut lär man sig hur man ska spela det.
Och även om jag säkert hundra gånger sagt att jag inte tänker spela spelet,
så rycks man med i det till en början. Men det gäller att inte gå för långt,
för till slut vet man inte vad det är man vill.

Vill man ha honom för att han är helt fantastisk,
eller vill man ha honom för att man vill lyckas med spelet?

Det viktigaste är att man ska fortsätta vara ärlig mot sig själv,
det är alltid jag som är viktigast.
Efter att man vet vad man vill gäller det att vara ärlig mot den
andra parten, vill jag bara ha sex? Säg det då.
Vill jag ha något mer än så? Säg det.

För egentligen .. hur svårt kan det vara?





 


Kommentarer
Postat av: Sara

Oj, klockrent Klara, bra generaliserat! Jag sitter helt klart i en "jag är inte redo för en relation"-sits just nu, fast det är jag som håller i tyglarna så jag är nöjd ;)

2009-01-13 @ 21:24:39
URL: http://berggrensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0