Solen i ögonen


Februari startar med en solig måndag.
Sitter i mitt studentrum och funderar på att
ta en promenad i solen, njuta av att få vara någon
annanstans än i Stockholm.

Det känns som om jag är på semester.

Det negativa, som jag aldrig skulle se som negativt
hemma i Sthlm, är att det är skola alldeles för sällan.

Jag känner ju några stycken som bor här,
men de är ju helt vanliga människor och jobbar
för det mesta på dagarna, så då blir jag rastlös ..
Men idag är det iaf skola, börjar klockan 13.00.
Men det är idrottshistoria, vilket är ganska tråkigt,
och med en riktigt kass föreläsare.


Var på Changeling igår.
En bra men fruktansvärd film där Angelina Jolie grät
110 minuter, och filmen var på 120min.

Nu ska jag äta min fantastiska frukost,
kaffe och laktos & glutenfritt knäckebröd.
Spännande ..
(mamma, jag äter iaf ... ibland.)


     

Kommentarer
Postat av: Tove

Önskar att jag hade skola mer sällan. Förstår ändå precis vad du menar, när jag har pluggat på både Södertörn och Sthlm uni så har det varit så lite föreläsningar att man blir lite deppig av all fritid.



På Karolinska är det andra bullar minsann. Skola från 9-15 varje dag, ibland ännu längre. Nån enstaka dag ledigt, känns alltid hellyxigt då. Inte riktigt vad jag väntade mig när jag började plugga kan jag säga, en liten missberäkning...

2009-02-02 @ 14:06:21
URL: http://snovas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0