Glad för det lilla ..


På måndag blir min första träning med Kvarnby basket
och det blir första gången under hela min basketkarriär
som jag byter klubb från Polisen basket.
Både sorgligt och fantastiskt kul.

Coach Johanna ville ha mig spelklar redan nästa
helg då det är derby mot Högsbo vilket också känns
väldigt kul, så nu lägger jag mitt spelande i pappas
händer då det är han som är ordförande i Polisen och
han som måste skriva på övergångspapperet.



Vad mer har jag att vara glad över?

Jag har hittat en helt  ny värld här uppe på berget,
eller snarare straxt nedanför.
Ett helt torg med fantastiska saker på;

  • Thaimatställe (billigt dessutom)
  • Solarium
  • Bowling
  • 2 mataffärer
  • Bengans skivaffär (som jag tror att jag har presentkort på)
  • Cafeér

Jag har dessutom kommit på ett fenomen som finns överallt här nere.
Alla små kiosker säljer Baguetter + dryck 20 kronor, och jag ställde mig själv frågan
"hur många baguetter får man egentligen?" ...
Inte nog med det.
Det finns Baguetterias, alltså nästan som Panaderias (Brödbutik?) som finns i Spanien -
men här säljer de bara baguetter. Väldigt intressant faktiskt.

Och jo, jag inser att det finns liknande - typ Subway.
Det roliga var att det hette baguetterias!
Göteborg goes España ..


Kommentarer
Postat av: Tove

Vi kollar "Lilla sportspegeln" och det är basket. Jag frågar Lovisa om hon känner nån som spelar basket och hon svarar direkt "Klaja!"



Impad av att hon visste!

2009-02-22 @ 10:29:00
URL: http://snovas.blogspot.com
Postat av: Tove

Hon säger att hon inte sett dig spela men hon kommer nog inte ihåg!

2009-02-22 @ 11:30:18
URL: http://snovas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0