Ålder


När man har arbetat med barn och pedagoger så hör
man inte allt för sällan frågan "Hur gammal är du?" och
99 gånger av 100 blir svaret "gissa ... " ..

Jag hatar det svaret!

Det är alltid lika svårt att gissa någon annans ålder,
och det är tydligen alltid lika svårt att gissa hur gammal jag är.

Oftast är det folk som pratat med mig, t.ex. föräldrar på skolan
som tror att jag är äldre (24-25) samtidigt som folk som ser
mig i träningskläder på väg till träningen men inte har pratat med
mig tror att jag är yngre (17-18).
Det kan ju självklart bero på vad jag har på mig för kläder och hur jag ser ut
just den dagen, men det är alltid lika underligt vad människor har för uppfattning
om ens ålder.

Vad är det egentligen som gör att man ser äldre/yngre ut?




Kommentarer
Postat av: Leo

Klä av dig och be dem gissa igen och se om det spelar nån roll :)

2009-02-03 @ 13:27:53
URL: http://leo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0