3 dagar i Jkpg

Om ungefär 18 timmar går bussen tillbaka till Göteborg.
Har under tre dagar i Jkpg hunnit med att mysa med Anna,
vart på Ikea, fest hemma hos Monika, sett saker jag inte
velat se, träffat fantastiskt trevliga människor, vandrat i ett underbart
vinterland med solen i ögonen, kollat på Djurgården-Sirius på datorn
(streamat från Stadshagen), ätit på restaurang, blivit skrämd av en
servitör, hängt på O'learys nykter ...

Det sistnämnda var en upplevelse i sig,
jag har visserligen vart ute på nattklubbar nykter
förut, men aldrig någonsin i en stad där tjejerna bär
tubklänningar med bh under (med bh-banden synliga),
fruktansvärt tighta kläder trots att de kanske inte borde ha det,
människor som dricker enorma mängder alkohol,
en krogägare som har vart med i en dokusåpa,
diskplockarpojkar som underhåller en med
tidningar, och människor som erbjuder mig kokain ("för att jag ska ha lite roligare") ...
De hade spexat till det hela och gav alla flickor ett hjärtformad sak med godis i
när det var dags för hemgång ..

Jag har haft väldigt trevligt hos Anna,
men jag längtar tillbaka till Göteborg litegrann.
Ibland medför mindre städer lite för mycket dramatik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0