Hederlig medborgare

Nyss hemkommen från basketträningen, det var en
bra träning idag. Skönt att få svettas. ;)

På vägen hem så körde det upp en
piketpolisbil bredvid mig
och vevade ner rutan.
En kvinnlig polis frågade mig om jag kom
från tunnelbanan och om det hade
vart något bråk där nere.
Någon äldre man med krycka som stod och härjade.
Och visst hade jag sett honom,
han stod och klappade högt framför
ett gäng medelålderskvinnor.
Hon frågade också om jag hade sett någon kvinna som hade blivit slagen.
Det hade jag däremot inte.
Det här är alltså andra gången under en månad som
en polis kommer fram och frågar
om jag sett eller hört saker .

Sånt tycker jag är spännande...

Ser jag så uppmärksam ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0