Alkohol

När jag var på Mallorca förra sommaren med Anna så hade jag min
första fylla med totalångest dagen efter.
Av någon helt oförklarlig anledning började jag kalla Anna
för otroligt otrevliga saker. Ord som jag aldrig använder mig av någonsin.
Hela den morgonen när Anna låg och sov så låg jag vaken och mådde
så fruktansvärt dåligt psykiskt för att jag var en total idiot.

Efter den natten insåg jag att alla mina fördomar mot människor
som beter sig som idioter när de dricker även innefattade mig, när det väl
går över den gränsen. 

Det skrämmer mig!

Andra gången jag fick uppleva alkoholens (eventuellt droger inblandat)
baksida var när jag fyllde 21 och min kompis blev misshandlad
av en bekants storebror. Jag har levt i en skyddad värld - och att förstå
varför någon kan göra så mot en helt oskyldig människa är svårt.

När jag var på Mallorca för några veckor sen så hände det en hel del andra
saker som också fick mig att inse att alkohol i större mängder kan förändra
människor så fruktansvärt mycket. 
Man har inget omdöme överhuvudtaget. 


Jag är ingen moraltant som inte kommer att dricka alkohol eller 
få andra att sluta att dricka. Men vore det inte en skön känsla att 
kunna vara ute och ha kul utan alkoholen?!
 Jag har haft det ett par gånger nu den senaste månaden,
och det är en otrolig befrielse.
Alkohol kan så lätt förstöra människor, det ses som något vanligt
och därför blir det mer "okej" för människor att dricka större mängder. 

"Jag var full" är en replik som man får höra väldigt ofta, och jag 
avskyr den! Det är just det som skrämmer mig, att alkoholen kan få
en att göra så mycket dumma saker och säga så många idiotiska saker. 
Den påverkar människor på olika sätt, man kan bli aggressiv, man kan få snetändningar,
man får humörsvängningar. 
Det är så lätt att se det positiva med alkoholen, 
och ännu enklare att tro att det negativa inte händer mig.


 

Kommentarer
Postat av: Carmen

Tack för de uppmuntrande kommentarerna :)

Boken kan jag ta när jag kommer hem över jul, så det är lugnt!



Håller med dig om alkoholen. Jag är nog typ exemplet på just en sån person som lätt blir otrevlig och har ångest efter en fylla. Nu har jag inte druckit på en vecka (!) och fast jag är i London, stan där alla super konstant, så har jag inte rört en öl.

Är lite gladare idag, har pratat med en tjej från Argentina som är jättetrevlig. Vi kanske hittar på nåt nångång för hon bor i mitt område så vi kan åka hem tillsammans!

Jag har pratat med folk från Iranen, Venuzuela och Österrike (sjukt snygg kille därifrån pussade min hand när vi hälsade, hihi).

Allt ser absolut ljusare ut!



Men du gör rätt i att ta det lugnt. Dock såg din fest riktigt rolig ut :D

KRAM

2008-09-16 @ 15:09:59
URL: http://www.carmstilia.blogspot.com
Postat av: Anonym

Haha Iranen, Iran menar jag.

2008-09-16 @ 15:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0