Skönt regn

Tänkte skriva något vackert om hur regnet bestod av väldigt små droppar,
och hur skönt det är när de mjukt landar i ansiktet när man står ute och
tittar upp mot himlen - men jag mådde helt plötsligt lite illa.

Jag knappade på tv´n och hamnade i ett program om otroligt feta människor.
Och förlåt, men jag kan inte förstå mig på sånt. Jag kan ta att människor har
olika gener och en del lider av fetma - men (igen) när feta människor bara vill
gå upp mer i vikt samt tjäna pengar på, det går gränsen för mig. Det handlar
ju om deras hälsa, vad fan tänker de med?

Jag har ju haft problem med min vikt och min självkänsla under delar
av mina tonår, och kan än idag hamna i svackor där jag helt enkelt väljer
att inte äta ordentligt.
 Otroligt korkat!
Det har kanske långt bak i huvudet berott på att jag inte velat väga för mycket,
 men främst för att jag har svårt, i perioder, att tycka att det är gott med mat.
Dumt igen!
Det här är sånt som jag inte alls lider av varje dag, men det är däremot något
jag jobbar med varje dag. Och det är inte alltid helt lätt.
Jag frågar mig varje dag varför jag tänker som jag gör, men jag vet faktiskt inte.
Så egentligen, vem är jag att döma dessa överviktiga människor som strävar mot
något som inte alls är accepterat i samhället när jag själv, när det var som värst,
strävade efter något liknande fast åt andra hållet?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0