Pappas flicka

Jag & min far har exakt likadana nycklar.
Man kan tro att det då vore otroligt enkelt
att ta fel nycklar med sig, men det händer
faktiskt väldigt sällan. Har nog aldrig hänt
överhuvudtaget innan. 

Helt plötsligt händer det ...

För en kvart sedan skulle jag springa
ner till tunnelbanan för att åka till min
träning som börjar klockan sju.
Det här med att inte ha några nycklar
skulle vanligtvis inte vara några problem
då min far oftast är hemma på kvällarna.
Men just idag så fick han för sig att
han skulle gå på en stand up-show.

Tre minuter innan jag skulle gå - gick han ...

Jag sätter på mig jackan, fyller på vattenflaskan,
slänger upp träningsväskan på axeln och ska hämta
mina nycklar som jag vet att jag la på vardagsrumsbordet,
efter att jag vart duktig och tvättat.

Nu kan ju vilken vettig individ som helst förstå att
nycklarna inte låg där - och ingen annanstans heller.
För om de låg där så skulle inte jag sitta här 23 minuter
innan träningen.

Hur höga är oddsen?
Vad ska min pappa ha två par nycklar till?

När ska en dag i mitt liv bli som den borde bli?

Vad är det på tv ikväll?
För jag kan ju ändå inte göra något annat ..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0