Hinna ikapp sig själv..

Idag tog jag beslutet att ta en basketpaus i en vecka,
och den enda anledningen är för att jag måste få tillfälle
att hinna ikapp mig själv. Jag kör på i 180 samtidigt som det händer
saker som jag bara springer förbi utan att bearbeta det.
Så nu är det dags för en rensning bland mina tankar.





Det finns en sak som är jobbigt med att vara tillbaka
till Odenplan. För egentligen är det perfekt;
5 minuter in till stan (om man går)
nära till tunnelbana och buss
nära till affärer
nära till biblioteket och studentpalatset
vasaparken runt hörnet
Stadion en kvart om går och 3 minuter med bussen osv.
Det dåliga då?
Jo, det är alla dessa människor som vill få en att skänka
pengar för att förändra världen.
Hur många såna finns det inte?
Röda korset
Rädda barnen
Cancerfonden
Rädda klimatet


Dessa är trots allt ganska vettiga organisationer
men när man blir påhoppad av dessa mobiloperatörsförsäljare
blir jag tokig.
JAG HATAR DOM!

Människor är ganska kompetenta varelser,
är de missnöjda med sin operatör så byter dom väl
utan att de behöver få massa tjat från dessa unga pojkar & flickor?!

Kommentarer
Postat av: Julia

ibaldn behöver man en paus

2008-10-14 @ 18:11:04
URL: http://jsomijulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0