"Har inte dina lärare sagt att du kommer få ont i axlarna?"

Ovanstående kommentar fick jag av min VFU-handledare idag.
När jag var på introduktion inför min praktik som jag ska göra i Täby
med start den 13 oktober.
Jag såg ut som ett frågetecken och frågade vad hon menade.
Hennes svar var att om jag inte valde ett till ämne till min utbildning Idrott,
fritid och lärande
så kommer jag tydligen få ont i axlarna.
Jahapp, sa jag, men tänkte spotta ur mig något annat spydigt som typ
 "det beror väl på hur vältränad man är". Men jag valde bort den tanken.

Annars vet jag inte om den här introduktionen och all information om
Täby som kommun gav mig så mycket mer än att jag helt plötsligt ser
ett välbekant ansikte på SMART-boarden.
En liten flicka vid namn Mira visar upp sig från sin bästa sida mitt framför
näsan på mig. Det fick mig att le.
Denna livfulla lilla tjej har jag jobbat med i 3 år - vad hon sen gjorde på
informationen om Täby undrar jag dock.


Startsida

Den lilla blonda är alltså Mira. Skumt!
Man slipper dom aldrig.


Kommentarer
Postat av: Kennet

Fascinerande att man kan få så mycket tråkig information om en kommun på så kort tid! Det var samma på min info-dag. Visste du till exempel att Salems kommun ursprungligen kallades Slem för att det var så mycket sumpmarker där och för att det bara bodde fattigt folk där?



Nej, det visste inte ja heller :P

2008-10-04 @ 13:47:00
URL: http://kennetsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0