Eufori

Jag försöker allt som oftast undvika att visa
hur jag känner och tänker om det inte är något positivt.
Ett återkommande ord: sårbar.
Jag vill inte för en sekund visa att jag bryr mig eller blir
påverkad av vad människor säger eller tycker om mig.
Samtidigt så försöker jag ta till mig vad människor tycker
och tänker för att kunna bli en bättre människa - till en viss gräns.
Men ibland verkar det inte spela någon roll vad man gör.




Ikväll spelar Håkan Hellström sin andra spelning på två dagar

på Cirkus i Stockholm. 
Jag är inte där.
Jag hade glömt bort honom och missat att köpa biljetter och nu 
är de slut. En Hellström-konsert är något som jag hade behövt
i stressen, mörkret och sårbarheten. Det hade gjort mig lycklig
och euforisk. Men nu får jag inte det.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0