De sju dödssynderna

Jag har fastnat för de sju dödssynderna.
Det finns tydligen färger och djur som förknippas med
synderna:

  • Högmod = violett och häst eller påfågel
  • Girighet = gul och groda, varg eller räv
  • Vällust = blå och ko, tjur, tupp eller get
  • Avund = grön och hund eller get
  • Frosseri = orange och gris
  • Vrede = röd och björn
  • Lättja = ljusblå och get eller åsna

  • Jag kan tycka att alla djur hör hemma på rätt plats,
    förutom kanske ko, tjur, tupp och get.
    Vad har de med Vällust att göra?


    Tror att jag måste sysselsätta mig med något annat?!
    Kanske ska ta och skaffa mig ett liv?!
    Låter som en bra idé ..

    Tack & hej!


     


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0