äckliga hemska natt

Jag trodde inte att detta skulle påverka mig
så här mycket - men fan vad jobbigt det är!

Inte det faktum att jag har blivit bestulen på mina saker,
utan snarare att jag har fått en känsla av att
vara jagad, förföljd, att någon vill göra mig illa.

Polisen sa att det var en ren slump, vänner säger att
sånt här är som ett roulettespel men i grund och botten
känns det som att det är mitt fel att dom valde just min
dörr igår. Förra veckan så var det inbrott i huset mitt
emot - varför får man inte veta sånt?

Att någon annan människa tycker att jag har
det så jävla bra så att det inte gör något om de
tar lite av mina saker. Mina saker som jag har köpt
för mina pengar som jag har slitit ihop under tre år.

Men mest hatar jag er för att jag inte kan bo i min lägenhet
längre, för att jag inte kan känna mig trygg där och för
att ni gör mig sårbar.
Och för att ni ser till så att jag inte kan sova ordentligt på nätterna.

För en sekund sen så hörde jag något vid dörren,
det bankades lite på dörren och min puls steg väldigt högt, väldigt snabbt.
Det var brevbäraren, min pappa fick post.
Jag hoppas att det släpper, för så här vill jag inte leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0