fantastisk morgon

   

Det här bestod min morgon av, eller delar av min dröm och verklighet.
Jag drömde att jag och Carin var i Jönköping och skulle
handla, bakgrundsmusiken i affären var Abba's 'the winner takes it all'. 
När jag vaknar ur min dröm så fortsätter jag att höra the winner takes
it all, och jag förutsätter att jag har blivit knäpp.
Jag tar mig upp från sängen och stegar in i vardagsrummet,
där sitter min pappa med datorn i knät och lyssnar på Abba på högsta volym.

Samtidigt som jag börjar skratta åt min pappa som gör något uppror
mot mig för att jag sover så länge så kollar jag ut genom fönstret.
SNÖ!!
Fantastiskt, jag älskar snö. Framförallt när man sitter inomhus.
Men det bästa är när man jobbar på dagis/skola och man får se barnens
skinande ögon när den första snön faller ner. Obetalbart!

Får se om min älskade brorsdotter är lika lycklig över snön,
(som vi ska till snart) 
som de flesta andra barnen.
Men å andra sidan är ju inte hon som
alla andra - hon är unik.


Kommentarer
Postat av: Towa

åå ja det blir så fint med snö ute =)

2008-11-16 @ 14:48:06
URL: http://www.towalindberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0