Update

Fredagen den 22 februari tog jag och min far flyget till Palma flygplats via Madrid-Barajas.
Anlände vid 22.30 på kvällen och då pappa bodde på hotell (Palma beach) och jag hos Eve & Jenny (San augustín) så tog vi varsin taxi och åkte iväg.
Lördagen 23 februari mötte jag, Eve & Jenny upp min pappa samt Evelins mamma och pappa vid trappan till katedralen inne i Palma;
image23

Blev några glas sangria på torget i solen och
hamnade senare på en tapasrestaurang och åt en massa mat;
image25

Senare på kvällen vart det utgång, Evelin ramlade i trappan på första stället och efter att vi druckit upp drinken där och E & J´s vän (?) Adam kommit så drog vi vidare och hamnade på Palmas största klubb;

image26

Väl där träffade vi Evelins stora beundrare: bartendern Sebastian;

image27

Drog vidare och träffade en svensk (Sebastian) och en Kanadensare (Charlie) som hängde med oss resten av natten innan klockan blev 7.30 och vi tog en taxi hem.

Söndagen var vi lagom bakis och sov till två, sen knatade vi ner till havet och kollade stranden med Evelins föräldrar, sen mötte vi upp min pappa och tog bussen till Porto Pi (stort "köpcentrum" med aktiviteter, restauranger, affärer osv) för att äta på Pizza hut och sen bowla. Marcos blev kvällens vinnare.
Gick in till stan och satte oss på en pub för att se första halvleken av fotbollen, men den var värdelös så vi tog bussen hem och sov.

Måndagen kom och jag tog en heldag med min far.
Vi gick runt i Palma stad, åkte sightseeing, fikade på massa cafén, och sen åt vi på restaurang innan jag tog bussen till Cala Nova, San Augustín. image28



tisdagen skulle jag och pappa åka över till Barcelona men innan det åt vi frukost i solen på Plaza Espanya;

image29

Resan över till Barcelona tog 50 minuter vilket var ganska smärtfritt, vi mötte upp Emma och letade rätt på vårt hotell. Gick runt på massa gator i stan innan vi satte oss på Rosa Negra och åt burritos, sen till hotellet för lite sömn.

Inför onsdagen var vi förberedda på en heldag för att hinna med allt som Barcelona har att erbjuda på drygt 12 timmar, jag tycker att vi lyckades ganska bra. Vi hann med;
Katedralen, gaudimuseét, upp på berget mont juic, gick en massa på la rambla, åt buffé på frescCo, fikade på ett sött litet rosa café, spanade in den stora mat och grönsaksmarknaden, columbus-statyn, kollade på tokiga valencia-fans, köpte basketskor och basketshorts och drack öl på ett trevligt litet hak som hette Oddland.

      

Trötta på torsdagen åkte vi tillbaka till Mallorca och konstaterade att det var ganska skönt men insåg att de sista dagarna antagligen skulle gå väldigt fort men att vi inte skulle göra något vettigt alls dessa dagar.
Det blev till att åka en sväng till San Augustín för att hämta våran packning och sen åka till hotellet på Palma beach där vi skulle tillbringa våra sista nätter.
Hann dock med en liten utflykt till Universitetet för att se Evelins andra träning med Joventor, hennes nya basketlag. Dom är säkert väldigt duktiga men träningen kändes lagom slapp. =)

Fredagen tillbringade vi på stranden vilket gav en Klara med rött ansikte, men det var det värt. Finns ju inget bättre än solen och stranden ..

 
Vi hann även med att inhandla lite alkohol:



Innan vi slocknade av utmattning.

Lördagen tillbringades även den ute i solen, vandrade ett antal kilometer innan vi hoppade på bussen in till stan för att vara med om "Mallorcadagen", hamnade på en konsert och träffade Eve och Jenny sista timmarna innan det var dags att ge med sig även denna dag.

Mallorca är en otroligt vacker ö, och att få träffa Evelin var toppen. Jag saknar henne redan.
Det blir ett till besök inom en halvår!!


 


Kommentarer
Postat av: Carmen

Tilia skvallrade att du hade en blogg, var tvungen att checka den direkt :) din resa verkade rolig! jag vill också. Blir verkligen sugen på spanien när jag ser dina foton! och tack för erbjudande om boken som jag kanske kan låna, vore toppen.
Åh snart är det april och HÅKAN!
Kram

2008-03-05 @ 21:05:30
URL: http://www.carmelia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0