För andras lycka


Det har vart en lång helg, men otroligt rolig!

Fredagen blev det en spontanutgång till Trädgården för att överraska
Patrik som är hemma på semester från Australien. Oj vad han har vart saknad!
Det blev många kramar! 







Lördagen var ju dagen som skulle bli toppen - gick väl sådär, det blev varken
frukostbuffé eller brunch efter en del missförstånd,
men det blev thai-mat istället. Det blir aldrig som man tänkt sig.
När kvällen kom så satt jag, Anna och Anna och åt lite gott och drack massa vin.

   

Efter det tänkte vi besöka mosebacke, vilket inte heller blev som vi hade tänkt.
Vi kom hemifrån lite för sent och det stängde två, så istället skickade jag iväg
Anna och hennes två kompisar från Linköping till Patricia samtidigt som jag, Aline och Anna R
tog ett mellanstopp på After för en drink och ett glas rosé.
Jag lovade Aline att vi skulle gå till ett ställe som hon ville till och lotten föll på White room.
För att slippa stå och vänta på att få komma in så tog jag en chansning och gick fram
till en vakt som verkade styra och ställa där och låtsades som om jag kände honom.
Vi gav varandra en kram och kollade hur läget var, och antingen så trodde han verkligen
att vi kände varandra eller så spelade han bara med.
Insläppta utan någon utpekning och förnedring blev vi iaf.
(Stureplan är hemskt, förnedring och ytlighet stämmer väl in ganska bra.)

Det var kul att se Aline vara så lycklig, det gjorde mig lycklig.

Det är underbart att ha sina vänner hemma igen!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0