En 91a sänkte mitt Djurgården.

Robin Söder, född 1991 sänkte Djurgården
med sitt 1-2 mål i slutminuterna.
                                                                                                                                                                  
Lance Davids, Djurgården, ser till så att 
Robin inte är offside och gnäller sedan på linjedomaren.
Martin Ingvarsson, domare, blundar för det
mesta och speciellt när det gäller Djurgårdens straffsituation,
även där i slutminuterna.


Dagen började med en frukost/lunch
 på Sandys med min mamma
innan jag cyklade till Råsunda  i solen och satte mig på långsidan.
Kändes så otroligt bra, solen sken och
Djurgårdsspelarna värmde upp
på planen medans jag satt och drack kaffe och njöt.
Hade en riktigt bra känsla i kroppen ..                                                                                                   

Bollen sattes igång och för en gångs skull
så hade Djurgården ganska okej spel,

vi har lite chanser som vi sumpade - men
chanser är något vi inte haft på ett tag.
Tauer lyckades få in 1-0 men straxt därefter
så fick Alexandersson in 1-1.
Andra halvlek gick, Martin Ingvarsson var värdelös
Davids är klantig och Robin Söder
rullar in 1-2 ...
PANG! Helt plötsligt blev dagen väldigt mycket sämre ..

Så nu sitter man här, helt tom ..

Imorgon tar jag tåget till Norrköping,
och går på ännu en allsvensk match.                   
Denna gången tar IFK Norrköping
emot Kalmar FF, och jag hoppas
på skönspel från guldsugna KFF.

Men mitt hjärta för Djurgården
lämnar jag hemma.
Kanske hejar lite på KFF för att
få känna                          

den där glädjen man brukade känna
när man ser på fotboll. 


                                                                                     


Alltid en fröjd att se min
kung på planen dock.
Min kärlek till denna spelare

kommer att finnas kvar,
han har samma spelstil som jag.
Han ger aldrig upp, kan ibland göra lite dumma saker
men kämpar tills han spyr.

Kommentarer
Postat av: SOMA

oj har du bara använt 1 gång och dom är fortfarande vita? och måste man prata med tandläkaren eller nåt innan om det?

2008-07-12 @ 21:35:39
URL: http://somaa.blogg.se/
Postat av: SOMA

men den där gelen räcker väl till 3-4 grg ?

2008-07-12 @ 22:24:01
URL: http://somaa.blogg.se/
Postat av: Allbäck & Elmander

Du Klara, alla situationer där bollen vidrör hand/arm är inte hands; (då menar vi inte bara målvakt och inkast). Alla har inte koll på att om: "När handen eller armen får oavsiktlig kontakt med bollen så ska spelet fortsätta",...

2008-07-13 @ 11:07:02
URL: http://www.ois.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0