Musik

Ska ta och erkänna att jag är lite småkär i Amanda Jenssen.
Finns en del artister som har en grym närvaro
på scenen och just de artister blir jag väldigt faschinerad
av. Har oftast ingenting med utseende att göra. 






                                                                                                                                                                                                               
  
    Herr H är en sådan artist!
 När jag var 13-14 så var jag tokkär i Håkan,
 jag och min vän Ottilia gick runt och sjöng Hellströms vackra texter
om och om igen i Rålambshovsskolans korridorer.
Fanns diverse folk som helst av allt ville
sätta tejp över våra munnar , och oftast inte för att vi sjöng värdelöst (för det gjorde vi)
utan för att vissa helt enkelt hatade Håkan Hellström!
Och som nostalgi så blir det
konsert med Håkan i april tillsammans med de gamla Rålis-tjejerna!



Faschination nummer tre är Lars Winnerbäck.
Detta fenomen är en man som jag lyssnar på dagligen.
Hans texter är klockrena!
Blir konserter även med Lasse och har vart på ett antal de senaste åren.
I sommar blir det i Gamleby samt Zinken, vill ha sommar nu!


  







Musik och artister över lag är spännande,
speciellt då jag är totalt inkompetent när det gäller att utöva musik själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0