ännu mer tunnelbana


Jag åker ju väldigt mycket tunnelbana till och från
skola, träningar, vänner osv ..
Inte nog med att det ibland finns en del skumma
människor på dessa tåg, det finns även en del reklam.

Så igår när jag satt och hade tittat på alla människor
runtomkring 15 gånger och ville vila mina ögon på något
annat så tittade jag upp till höger; www.safepoint.nu

Hur vettigt är inte det här? Om det funkar dvs.

Handlar om att man kan skicka ett sms till dessa när
man är på väg hem eller ska någonstans och inte känner
sig tillräckligt trygg. Då positioneras mobilen,
när man är på plats (efter en viss tid) får man ett sms
som undrar om allt är okej och då svarar man att man är framme.
Svarar man inte så skickas ett sms till ens kontakter om att man inte
har svarat och senare till safepoints callcenter som försöker nå en,
om man ändå inte får tag på en så skickas det vidare till Polisen!



Hemsk kväll igår. Hemsk förlust. Hemsk natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0