Tillbaka till skolbänken

Idag var jag på min första föreläsning.
Historiska och samhälleliga perspektiv på idrott.
Det var väldigt intressant, och det känns verkligen som om jag är på
rätt plats.
Men det är konstigt att sitta i skolbänken, det var iofs bara 3 år sen,
men att sitta där och anteckna och lyssna känns lite konstigt.
Men kul!

                  


Det är mycket som händer i mitt liv just.
Inte bara att jag börjat lärarhögskolan, det är kaos i basketlaget då våran
tränare hoppade av och vår tillfälliga tränare fick en dotter igår.
Så just nu för stunden står jag som ansvarig för damlaget.
Men det är intressant, och det är väldigt kul med prövningar.
Jag tar det här på största allvar och har bokat in en helg nere i Smålands
skogar där vi inte bara ska "lära känna varandra",
vi ska även spela två träningsmatcher. Ska bli väldigt kul!

Man måste försöka se det positiva i allt.
Man väljer sina tankar, genom att välja att tänka positivt
blir man också lycklig.
(När man är lycklig så blir livet otroligt mycket lättare)

Kommentarer
Postat av: Carmen

Hej!

Måste verkligen kännas skumt att vara tillbaka i skolbänken! kan inte ens föreställ mig det :S men snart är det min tur också..

Du har rätt i att man måste tänka positivt, då blir man mycket gladare och lyckligare! det funkar faktiskt :) och jag kommer komma över den där dåren till ex, det tar bara lite tid, och det får det väl göra.

Jag messade tilia om din fest, men hon jobbar till 21 då... jävligt dumt. ska försöka övertala henne att byta bort den tiden! skulle va skitkul att festa lite innan jag åker dan efter och umgås med er alla :D

Vilken fest blir det ihelgen då? Jag vet inte riktigt vad jag gör än.. blir nog lugnt. Börja fundera på packningen till resan.

KRAM

2008-08-28 @ 09:19:41
URL: http://www.carmstilia.blogspot.com
Postat av: C (igen)

Ja, vi var rätt elaka mot lucie. fattar inte hur hon stod ut? sen var hon väldigt självupptagen så hon märkte det kanske inte? skumt att drömma om någon man inte sett på år, haha.

hörs!

2008-08-28 @ 10:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0