Respekt

Idag är det valborgsmässoafton, vilket innebär att allt för många ungdomar (och barn) dricker
sig redlöst berusade för att det är något man ska när sommaren är på intåg.
Tragiskt!
Jag vill inte sätta mig själv i ett fack som moraltant, men när fan ska gränsen nås?
När ska barn och ungdomar få vara just det?
När ska dom få njuta av den där brasan som brinner,
spela lite brännboll, käka sina lakritsremmar och spana in varandra utan spriten som bara blir fel i
alldeles för ung ålder.
All respekt till dessa morsor och farsor på stan, nattvandrare och fältassistenter.
Hur många liv räddar inte ni?!
Och tack till min pappa, om du inte hade vart en sån där jobbig farsa på stan så hade jag
troligtvis haft en helt annan relation till alkoholen!!



Haft en otroligt jobbig (kort) vecka, men dock så givande. Fått många fina ord från barnen och en helt annan förståelse från vissa föräldrar, känns väldigt skönt.
Men nu kommer en välbehövlig semester, och kan den bli bättre än svenska cupen (Råslätt - Djurgården), grillning, vattenpipa, rosévin, party men framförallt mys med min älskade Anna!!
    


Imorgon går tåget (eller bilen och bussen) ner till Jönköping.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Antingen är jag ett dåligt exempel på vår generation eller helt enkelt ett föredöme. För på Valborg satt jag och jobbade på kvällen, pratade lite med mina föräldrar, drack lite cola zero och gick sen till sängs. Nykter som en liten hamster. Men jag kan som sagt inte bestämma mig för om jag är ett föredöme eller en skam.

2008-05-04 @ 13:50:05
URL: http://aenigma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0